Aktualizacja: 2020-11-12

4 grudnia 2020 to data wyłączenia starego systemu bankowości Bank BNP Paribas, czyli Pl@net. Jego miejsce zajmie nowa bankowość – GOoptima. Logowanie będzie możliwe przez stronę www.gooptima.pl. Login pozostaje niezmieniony, natomiast nowe hasło należy nadać podczas pierwszego logowania.

Jeśli chcesz zamknąć konto w starym systemie, to wystarczy skorzystać z poniższej instrukcji zamknięcia konta:

jak-zamknac-konto-bgzoptima

1. Po zalogowaniu do konta należy kliknąć w zakładkę:
WNIOSKI → ZAMKNIĘCIE RACHUNKÓW → ZAMKNIĘCIE RACHUNKU GŁÓWNEGO LUB CELOWEGO
2. Wybieramy rachunek, który ma zostać zamknięty. (Okres wypowiedzenia rachunku trwa standardowo 30 dni).
3. Zaznaczamy, że rachunek powiązany (do zwrotu środków) jest aktywny.

Potwierdzamy dyspozycję i gotowe!

A jeśli szukasz innego miejsca do oszczędzania, to sprawdź mój aktualny ranking, w którym banku obecnie jest najlepsze konto oszczędnościowe

Aktualizacja: 2019-04-28

To już chyba naprawdę pora, aby zamknąć konto w BGŻ Optima – brak lokaty bezkarnej, mizerne oprocentowanie na koncie oszczędnościowym. Wszystko co dobre już się w tym banku skończyło. Sprawdź lepiej aktualny ranking kont oszczędnościowych na kwiecień 2024.


Aktualizacja: 2017-08-11

Od 1 września 2017 bank wprowadza nowy rachunek oszczędnościowy „Rachunek Smart”. W związku z powyższym zmienia się treść umowy ramowej, a klienci mają możliwość do 31.08.2017 zamknąć swoje konto w trybie natychmiastowym.
 
Aktualizacja: 2016-06-30

Na początku 2016 r. zmienił się system internetowy banku BGŻ Optima.

Ewidentnie jest to kopia systemu BNP Paribas. Jak widać porządki nowego właściciela zagościły już na dobre także w Optimie.

* * *

Uwaga. W dalszej części wpisu opisana jest szczegółowo procedura zamknięcia, która była stosowana do początku 2016 r. przed zmianami w bankowości elektronicznej BGŻ Optima.

* * *

BGŻOptima to część banku BGŻ specjalizująca się w obsłudze kont oszczędnościowych, lokat i ogólnie mówiąc „produktów inwestycyjnych wszelkiej maści”.

Będąc precyzyjnym – BGŻOptima nie należy już do samego banku BGŻ. W dniu 04.05.2015 wszyscy aktualni klienci dostali na pocztę wewnętrzną taką oto wiadomość:

Informujemy, że 30 kwietnia 2015 roku, po dokonaniu wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym, nastąpiło połączenie Banku BGŻ S.A.BNP Paribas Bankiem Polska S.A. Od tego dnia działamy pod nazwą Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Powyższa zmiana nie wymaga od Państwa podejmowania żadnych działań. Umowy zawarte przez Państwa z Bankiem BGŻ S.A., w tym również w zakresie BGŻOptima, pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksu. Numery rachunków bankowych nie ulegają zmianie, aktywne pozostają wszystkie hasła i loginy.

Fuzja, a tak naprawdę przejęcie, oznacza, że utrzymując rachunek trafiamy pod skrzydła banku przejmującego, czyli BNP Paribas S.A.

Bank BNP Paribas miał już kiedyś wpadkę z regulaminem „tabletowej promocji”, o której wspominałem we wpisie jak zamknąć konto w BNP Paribas. Pozostaje mieć nadzieję, że dział prawny piszący regulaminy w BNP Paribas przejdzie gruntowne szkolenie zanim zacznie robić porządki w BGŻ i BGŻOptima. 🙂

Jak wygląda oferta banku ?

Bank daje nam zarobić na koncie oszczędnościowym 2,6% brutto w skali roku dla nowych środków.

W chwili, gdy WIBOR3M jest w okolicach 1,7%, to oprocentowanie 2,6% należy uznać za w miarę dobrą ofertę. Nie jest jednak do końca tak różowo, gdyż dla dotychczasowo zgromadzonych środków, to już tylko 1,5%  jeszcze przed uwzględnieniem „belki”.

We wcześniejszych edycjach tej promocji za nowe środki uznawano te, które stanowiły nadwyżkę nad saldo rachunku w dniu poprzedzającym jej rozpoczęcie.

Optymalnie zarządzanie swoimi finansami w BGŻOptima polegało więc na cyklicznym przerzucaniu środków pomiędzy rachunkiem oszczędnościowym oraz rachunkiem osobistym w innym banku, w celu potraktowania środków na koncie oszczędnościowym jako nowe.

Reguły promocji od jakiegoś czasu uległy jednak zmianie.

Data ustalania początkowego salda została przesunięta wstecz o dodatkowe 15 dni. Nie jest to stała data, dla aktualnej promocji data badania ustalona została na 2 lipca 2018.

Tym samym wykluczeni zostali uczestnicy poprzedniej edycji promocji, którzy trzymali swoje oszczędności praktycznie do ostatniego dnia, licząc, że ponownie wpłata tych środków na konto oszczędnościowe umożliwi skorzystanie z wyższego oprocentowania.

Oczywiście same % i warunki w kolejnych „promocjach” mogą się zmieniać – najbardziej aktualne informacje o oprocentowania rachunków w BGŻOptima możesz znaleźć na stronie banku. Co miesiąc uzupełniam też zbiorczą informację na temat najbardziej korzystnych obecnie kont oszczędnościowych.

Kluczowe powody do rozstania

Główną przyczyną dla której zdecydowałem się na likwidację rachunku jest po prostu optymalizacja liczby posiadanych kont bankowych. Chciałem także po 12 miesiącach ponownie wziąć udział w promocji lokaty startowej na 3,5%.

W podobny sposób do założenia konta zachęcają np. NEST Bank oferuje na koncie oszczędnościowym 2% do 50 000 zł. Drugi bank z jeszcze wyżej oprocentowanym kontem oszczędnościowym to bank bank Millenium, oferujący na koncie oszczędnościowym 2,7% na 3 miesiące.

Co prawda samo konto BGŻOptima jest prowadzone bezpłatnie i nie ma obowiązku wpłacania na nie regularnie swoich oszczędności, ani wykonywania innych dodatkowych czynności zwalniających z opłat. Biorąc jednak pod uwagę aktualny trend i przejęcie przez BNP Paribas nie można być na 100% pewnym, że w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Stąd taka decyzja. Wyprowadzka.

Wypowiedzenie krok po kroku

Opis procedury jak zamknąć konto w BGŻOptima zacząłem od wysłania zapytania do obsługi klienta – jak najlepiej i najszybciej zamknąć konto bankowe – otrzymałem na to poniższą odpowiedź:

W odpowiedzi na przesłaną wiadomość chciałabym poinformować, że wypowiedzenie Umowy Ramowej należy przesłać poprzez niniejszą pocztę szyfrowaną BGŻOptima. Mail powinien zawierać informację, iż wypowiada Pan umowę. Konto zostanie zamknięte po miesiącu od otrzymania tej wiadomości.

Pozostałe na koncie środki automatycznie zostaną przekazane na Rachunek Powiązany.

Muszę przyznać, że ta wiadomość tchnęła we mnie odrobinę optymizmu, a zarazem niepokoju.

Dlaczego?

Jak widać, nie wszystkie banki starają się utrudniać życie klientom rozwiązującym umowy – zmuszając ich do wysyłania listów poleconych. Mam tu na myśli przykład Meritum Banku, który (na początku 2015r.) wycofując dostępny wcześniej od lat internetowy wniosek o zamknięcie konta, bardziej zniechęcił do siebie klientów, niż powstrzymał ich od zamknięcia rachunku.

Mam podejrzenia, że nowy właściciel Meritum Banku – Alior Bank miał w tym swój udział, dlatego budzą mój niepokój ewentualne nowe porządki banku BNP Paribas w BGŻOptimie.

Zamykamy!

Wiadomość z wypowiedzeniem umowy wysyłamy przez pocztę wewnętrzną klikając na zakładkę Osobiste ->Poczta BGŻOptima:

Bgz Optima - dyspozycja zamknięcia rachunku 1

BGZOptima –  poczta szyfrowana.

Następnie klikamy w NOWA i pojawia miejsce na wpisanie maila wewnętrznego:

BGZOptima - gdzie wpisac wiadomosc do banku

W treści wypowiedzenia wystarczy kilka słów. Jeżeli zależy nam jednak na ochronie swoich danych osobowych i zaprzestaniu ich przetwarzania, należy dopisać drugi akapit:

Temat: Rozwiązanie umowy rachunku osobistego.
Witam,Proszę o przyjęcie dyspozycji wypowiedzenia Umowy Ramowej w celu zamknięcia rachunku oszczędnościowego BGŻOptima.
Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (RODO) żądam zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych oraz ich usunięcia.
Proszę o przesłanie potwierdzenia zamknięcia rachunku.

Końcowy akapit to standardowa prośba jaką składam w banku przy rozwiązaniu umowy.

I tylko tyle.

Ale ja mam jeszcze token, co z nim zrobić?

Jeżeli jesteś posiadaczami konta z czasów, gdy do weryfikacji tożsamości wydawany był token, zwany Digipassem, stosujesz dokładnie tę samą procedurę, zostawiając sobie token na pamiątkę.

Nie trzeba go odsyłać po zamknięciu konta, inaczej niż np. w Volkswagen banku, który w momencie likwidacji każe sobie token odesłać, chyba też tylko na pamiątkę.

Wypowiedzenie przyjęte

Następnego dnia po wypowiedzeniu do mojej skrzynki BGŻOptima trafiła taka oto wiadomość:

Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, iż Pana Wypowiedzenie Umowy Ramowej zostało zarejestrowane w systemie BGŻOptima. Zgodnie z Regulaminem konto zostanie zamknięte po upływie jednego miesiąca.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z Regulaminem, rozwiązanie Umowy Ramowej następuje z upływem okresu wypowiedzenia i skutkuje zamknięciem wszystkich Rachunków oraz Portfela Inwestycyjnego, a także:

1) zablokowaniem dostępu do Konta BGŻOptima oraz
2) zaprzestaniem przyjmowania jakichkolwiek Dyspozycji.
W przypadku wystąpienia środków na dzień zamknięcia Konta, kwota zostanie przekazana na aktywny rachunek powiązany.

Informuję, że potwierdzenie zamknięcia Konta i wypowiedzenia umowy ramowej uzyska Pan telefonicznie, kontaktując się z naszym Centrum Obsługi Klienta pod nr tel: 22-574-37-00 lub 0-801-280-280 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 22:00.

Zgodnie z założeniami ewentualne pozostałe środki zostaną zwrócone na Rachunek Powiązany, którego mam nadzieje, że wcześniej nie zlikwidowaliście 🙂

W zasadzie ciekawe jaka jest procedura zmiany Rachunku Powiązanego? Może ktoś z czytających miał taką sytuację? Jeśli tak, proszę napisz w komentarzu, czy nie było problemu ze wskazaniem innego rachunku.

Zmartwiła mnie z kolei informacja, że nie dostanę pisemnego potwierdzenia rozwiązania umowy, które zawsze zachowuję dla pewności.

Po zakończeniu okresu wypowiedzenia, w celu otrzymania potwierdzenia zamknięcia rachunku trzeba będzie zadzwonić na infolinię… i chyba sobie je nagrać.

Nigdy, nie mów nigdy,

zwykł mawiać najsłynniejszy agent wywiadu Jej Królewskiej Mości.

Gdy po zamknięciu rachunku stwierdzisz, że ponownie chcesz skorzystać z oferty banku, to, żeby zostawać potraktowanym jako zupełnie nowy klient, musisz odczekać okres karencji (aktualnie 12 miesięcy od rozwiązania umowy). Po tym czasie masz możliwość zgarnięcia kolejny raz Lokaty Bezkarnej (aktualnie 3,0% do 20 tys.zł) na naprawdę dobrych warunkach.

Obecnie warto także rozejrzeć się wśród ofert konkurencji. Jest kilka ciekawych propozycji.

Polecam Wam przygotowany przeze mnie ranking najlepszych bezpłatnych kont, znajdziecie tam więcej informacji nie tylko na temat rachunków, ale także połączonych z nimi ofert oszczędzania.

Zachęcam także do zapisania się na listę Newslettera. Nie wysyłam spamu i reklam. Z maili dowiecie się o zmianach w regulaminach, ciekawych ofertach, promocjach i nowościach na rynku bankowym.

Jeśli więc nie używasz aktualnie rachunku BGŻOptima i konto leży odłogiem – to do dzieła – zamykamy!

PS. Jeśli chcesz  komuś polecić artykuł, to skorzystaj ze skróconego linku: https://zamknijkonto.pl/bgzoptima

 

(Oceń artykuł)
[Głosów: 18 Średnia: 5]

Co trzeba zrobić przed zamknięciem konta?

Pobierz mój poradnik i uniknij 7 najpoważniejszych grzechów związanych z zamykaniem konta w banku.

Dołącz do społeczności osób świadomych swoich praw w banku!

O Autorze: Tomasz (admin)

Nie lubię płacić bankom, a na podwyżki opłat mam reakcję alergiczną :). Na blogu przedstawiam jak tych opłat uniknąć lub zupełnie wypowiedzieć umowę rachunku.
Chcesz zamknąć konto lub kartę w innym banku zerknij na listę artykułów.
Szukasz bezpłatnej alternatywy? Zapoznaj się z 
rankingiem najlepszych darmowych kont
.

Powiadom o

16 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
WIESŁAW
3 lat temu

Obecnie niema możliwości zamknięcia rachunku w BGŻ OPTIMA
według zamieszczonej instrukcji umieszczonej przy aktualizacji z dnia 12.11.2020 roku(zakładka zamkniecie rachunku celowego lub głównego) nie aktywna. Chyba pozostaje wizyta w banku lub zamknięcie przez kontakt telefoniczny.?

metkor
4 lat temu

Witam,
właśnie dziś zamykałem rachunek. Obecnie jest tak że wypełniając wniosek i po wybraniu do zamknięcia rachunek główny automatycznie zamykane są pozostałe rachunki oraz jest automatyczne wypowiedzenie umowy ramowej.
Trzeb pochwalić bank za tak elastyczną i prokliencką postawę :).

JAN
5 lat temu

nie ma takiej opcji we wnioskach jak „zamknij rachunek”
Są natomiast
Produkty kredytowe
Karty
System Pl@net
Wniosek Rodzina 500+
E-korespondencja

Ola
7 lat temu

Nie mogę znaleźć zakładki „osobiste”? Mam nowy nr. konta powiązanego i nie wiem jak go zamienić? Pomoże ktoś?

Ola
7 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

Joy
7 lat temu

Nowa procedura jest cudowna – jeśli tylko nic nie zepsują w ciągu tego miesiąca okresu wypowiedzenia to można BGŻOptima stawiać za wzór (celowo niedościgniony przez inne banki) 😀

8 lat temu

Bardzo przydatny opis. Dziękuje bardzo za jego stworzenie!

Małgośka
8 lat temu

Witaj. W tej chwil na wypowiedzenie przychodzi poniższa odpowiedź. Wysyłam bo trochę inna niż Twoja.

Szanowna Pani,

Dziękujemy za przesłanie wiadomości.

W odpowiedzi na przesłaną wiadomość chciałabym poinformować, że wypowiedzenie Umowy Ramowej należy przesłać poprzez pocztę szyfrowaną BGŻOptima dostępną po zalogowaniu do systemu transakcyjnego w zakładce „OSOBISTE”, następnie wybraniu podzakładki „Poczta BGŻOptima”. Nowa wiadomość powinna zawierać informację, iż wypowiada Pani umowę. Konto zostanie zamknięte po upływie 2 dni roboczych liczonych od dnia złożenia dyspozycji zamknięcia.
Zachęcamy jednak do zachowania konta BGŻOptima, ponieważ prowadzone jest ono bezpłatnie. Dodatkowo nie ma Pani obowiązku wpłacania regularnie oszczędności, ani wykonywania innych dodatkowych czynności, żeby pozostawało aktywne.

W przypadku pytań, jesteśmy do Pani dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-22:00 pod numerem 801 280 280 lub 22 5743700.

Z wyrazami szacunku,

Małgośka
8 lat temu

Super!! W zasadzie bardzo dziękuję za ułatwienie życia 🙂 . A ja już szukałam stacjonarnego miejsca …..

KRIS
8 lat temu

Bardzo przydatny i czytelny opis, chyba lepiej się nie dało, brawo i pozdrawiam. 🙂

Anka
8 lat temu

Tomku, zastanawiałeś się jak wygląda sprawa zmiany rachunku powiązanego w BGŻ Optima. Poniżej przesyłam moje zapytanie wysłane do banku i otrzymaną odpowiedź.

PYTANIE DO BANKU
jestem zmuszona zamknąć konto, które jest rachunkiem powiązanym do mojego rachunku w Państwa banku. Czy istnieje możliwość bezpłatnego zastąpienia go innym?

ODPOWIEDŹ Z BANKU
Uprzejmie informuję, że przelewy przychodzące do BGŻOptima mogą być
wykonywane z jakiegokolwiek rachunku, natomiast przelewy wychodzące można
wykonywać wyłącznie na Rachunek powiązany, gdzie może on być
rachunkiem indywidualnym Pani lub może to być rachunek wspólny, gdzie
jest Pani jego współposiadaczem- nie może Pani jako Rachunku
powiązanego wyznaczyć rachunku innej osoby.

Jednocześnie informuję, że zmianę Rachunku powiązanego należy zlecić
po zalogowaniu do konta w zakładce „Osobiste”, w podzakładce
„Rachunek powiązany”. Następnie z nowego rachunku należy
wykonać przelew na 1 zł w celu systemowego powiązania nowego numeru.
Dyspozycja zmiany Rachunku powiązanego realizowana jest w ciągu dwóch
dni roboczych od przyjęcia dyspozycji zmiany oraz zarejestrowania przelewu
weryfikacyjnego. W przypadku jakichkolwiek niezgodności kontaktujemy się
poprzez szyfrowaną pocztę elektroniczną dostępną po zalogowaniu w
zakładce OSOBISTE- Poczta BGŻOptima.