Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak zamknąć konto w Inteligo, to jesteś w dobrym miejscu. Opisałem wszystkie dostępne sposoby rozwiązania umowy. Znajdziesz tu też wiele przydatnych informacji, które ułatwią Ci ten proces.

Konto w Inteligo można zamknąć listownie, tj. wysyłając wypowiedzenie na adres banku albo mailowo. Niestety ta druga metoda jest dostępna z dużym ograniczeniem.

Tutaj kończą się możliwości. Niby jest to internetowy bank, ale konta nie da się zamknąć przez internet. Taki paradoks XXI wieku.

Aktualizacja: 2024-02-21

Niestety koniec marki Inteligo jest bliski. Bank poinformował, że nie będzie można założyć już nowych rachunków osobistych. Dlatego polecam, aby zainteresować się nowym rachunkiem

A poniżej znajdziesz instrukcję zamknięcia konta Inteligo.

Wcześniejsze zmiany (kliknij tutaj, aby rozwinąć) 🖐

Aktualizacja: 2022-12-22

To koniec konta firmowego w Inteligo! Bank rozsyła informację o wypowiedzeniu umowy prowadzenia konta. Do 31 stycznia 2023 otrzymasz od banku wypowiedzenie. A po okresie wypowiedzenia konto zostanie automatycznie zamknięte. Możesz też nie czekać i sam złożyć wypowiedzenie konta firmowego.

blank

Trzeba działać już teraz. Jeśli masz konto firmowe w Inteligo otwórz w zamian inne konto firmowe. Poniżej dwie popularne propozycje:

Konto osobiste Inteligo na razie działa jak dawniej, ale już niedługo może czekać podobny los, jak właścicieli rachunków firmowych. Dlatego polecam zapoznać się z ofertą darmowych kont bankowych.

Aktualizacja: 2022-10-03

Inteligo udostępniło swoim klientom usługę Google Pay. Umożliwia ona posiadaczom telefonów z systemem Android płatności telefonem lub zegarkiem bez konieczności posiadania przy sobie karty debetowej. Usługa Apple Pay (dla posiadaczy iPhone) była już wcześniej w ofercie banku.

Aktualizacja: 2020-10-12

Od 7 grudnia 2020 w Inteligo obowiązuje nowy cennik dla przedsiębiorców. Klientów biznesowych podzielono na 2 grupy.

Podwyżki dotyczące klientów, którzy założyli rachunek firmowy po 11 maja 2010 r.:

  • 0 zł → 12 zł wzrasta opłata za prowadzenie rachunku firmowego,
  • 0 zł → 5z zł trzeba będzie zapłacić za rachunek pomocniczy,
  • 10 → 15 zł drożeją przelewy natychmiastowe zlecane w bankowości internetowej i mobilnej,
  • 2 zł kosztuje realizacja zlecenia stałego,
  • 5 zł → 3,5% min. 5 zł prowizja za wypłatę z obcych bankomatów (inne niż PKO PB i Santander),
  • 0,5% kosztuje wpłata we wpłatomacie dla kwot powyżej 50 tys. zł,
  • 4 zł → 5 zł (wewnętrzny) oraz 5 zł → 15 zł (zewnętrzny) – o tyle drożeją przelewy zlecane u konsultanta na infolinii,

Podwyżki dla kont firmowych zakładanych przed 11 maja 2010r.:

  • 3,99 zł → 8 zł drożeje prowadzenie rachunku,
  • 0 zł → 3z zł trzeba będzie zapłacić za rachunek pomocniczy,
  • 0 zł → 4 zł wyniesie opłata za kartę (można jej uniknąć wykonując transakcje na min. 100 zł/mc),
  • zamiast 4,5 zł są naliczane nowe opłaty za korzystanie z bankomatów – 3,5%, min. 5 zł – wypłata z obcych bankomatów, po 5 zł za wypłaty z aplikacją, bankomaty PKO BP za darmo,
  • przelewy realizowane u konsultanta drożeją do 2,90 zł za wewnętrzny i 8,90 za zewnętrzny oraz 9 zł do ZUS,
  • korzystanie z wpłatomatów i realizacja zleceń stałych – jak wyżej.

Aktualizacja: 2018-08-30

W bazie dokumentów do pobrania jest już nowy wzór. Bank zmienił główny adres korespondencyjny, na który wysyłamy wypowiedzenie umowy konta Inteligo (dziękuję za info czytelnikowi Damianowi).

Aktualizacja: 2018-06-05

Ostatnia fala zmian nie omija także Inteligo. Od 4.08.2018 ma wzrosnąć koszt transakcji zagranicznych wykonanych debetówką Visa. I to niemało. Zmiana prowizji za przewalutowanie z 2% → 3,5%.

Oprócz tego wzrosną opłaty za przewalutowanie kartami kredytowymi Visa i Mastercard. Dotychczas było to 1% i 2%. Od sierpnia będzie 3%.
Wszystkie zmiany zostały przekazane na płycie CD (ja już dostałem swój egzemplarz. :)). Dla nas to także oznacza, że do 3 sierpnia jest możliwość skorzystania z NATYCHMIASTOWEGO TRYBU ZAMKNIĘCIA KONTA.

Aktualizacja: 2018-03-09

Ostatnio bank proponuje zmianę sposobu przekazywania informacji o zmianach umowy, regulaminów oraz Taryfy prowizji. Chce wysyłać taką informację na maila. Uważam jednak, że lepiej, gdy zmiany przychodzą standardową pocztą (mail może dużo łatwiej się gdzieś zapodziać).

Inteligo jest internetową odnogą PKO BP. I niestety pod względem procedur związanych z likwidacją rachunku mają bardzo podobne podejście. W PKO BP dodatkowo można się udać do placówki. W przypadku Inteligo opcja z placówkami odpada, bo ich nie ma.

No cóż, zaczynajmy. Opisany poniżej sposób zamykania, który przetestowałem nie tylko ja, ale także czytelnicy zamknijkonto.pl.

Od 15 lat trzymam rękę na pulsie i na bieżąco śledzę procedury, zmiany w ofertach i cennikach banków. Zawsze, gdy pojawiają się zapowiedzi podwyżek opłat lub istotnych zmian warunków, informuję o tym Czytelników – wysyłam maila i zamieszczam aktualizację. Chcesz być na bieżąco? Dołącz do naszej społeczności. Na końcu wpisu znajdziesz formularz do zapisu. Bez obaw, nie wysyłam spamu i nie udostępnię nikomu twojego maila.

Zanim przejdę do tego, jak zamknąć konto w Inteligo, wcześniej kilka słów o karcie do konta.

Jak zastrzec kartę do konta w Inteligo?

Często doradzam, aby przed zamknięciem konta zastrzec kartę debetową. Ma to sens szczególnie wtedy, gdy za kartę pobierana jest stała opłata. Jeśli natomiast karta jest potrzebna do spełnienia warunków zwalniających z opłaty za konto czy kartę, to lepiej zostawić ją aktywną i zamknąć razem z rachunkiem.

Kartę do rachunku możesz zastrzec:

  • przez bankowość elektroniczną, klikając karty, potem karty debetowezastrzeż,
  • dzwoniąc do banku pod numer +48 81 535 66 66.

Inteligo nie pobiera opłaty za zastrzeżoną kartę i nie wydaje też automatycznie nowej. Jeśli więc zastrzeżesz kartę, bo została zgubiona lub skradziona, to aby dostać nową musisz o nią zawnioskować.

Jak zamówić karte do konta Inteligo

W temacie karty to już wszystko. Zanim przejdziemy dalej, sprawdź, który bank daje teraz najlepsze bonusy za otwarcie konta.

Jak zamknąć konto w Inteligo listownie?

Wysłanie pisemnego wypowiedzenia pocztą jest jedyną ogólnodostępna metodą zamknięcia konto w Inteligo.

W piśmie powinny się znaleźć następujące informacje:

  • imię i nazwisko,
  • Twój adres,
  • numer PESEL,
  • dane kontaktowe (np.telefon),
  • identyfikator klienta,
  • dyspozycja zamknięcia konta, wraz z podaniem numeru likwidowanego rachunku
  • drugi numer rachunku (w celu przelania ewentualnej nadwyżki środków pozostałych na koncie w momencie jego zamykania).

Wypowiedzenie możesz napisać samodzielnie lub użyć gotowego wzoru. Jeśli chcesz, wyślę Ci go na maila.

Wzór wypowiedzenia do Inteligo na maila →

Po wydrukowaniu wypełnij puste pola podając swoje dane i informacje o koncie przeznaczonym do zamknięcia. Tym wnioskiem zamkniesz konto (indywidualne lub konto dziecka) i przypisaną do niego kartę debetową.

Na koniec należy podpisać pismo zgodnie z wzorem, jaki został złożony w banku podczas zawierania umowy.

Co się stanie, jeśli podpis będzie się różnił?

Konsultant na infolinii poinformował mnie, że jeśli podpis nie jest zgodny z wzorem, to bank dzwoni do klienta, aby się upewnić, czy podpis jet autentyczny.

Aby sprawdzić, jaki numer telefonu został podany w banku, trzeba się zalogować do bankowości elektronicznej i zweryfikować poprawność danych kontaktowych.

Przyznam jednak, że nie spotkałem się w praktyce z taką procedurą telefonicznej weryfikacji zgodności podpisu, nie mogę wiec potwierdzić, że ona działa. Jeśli masz jakieś doświadczenia w tym temacie, to podziel się proszę w komentarzu. Wszyscy skorzystamy. W innych bankach, w przypadku rozbieżności podpisów, wniosek jest odrzucany.

Co zrobić, gdy nie pamiętam wzoru podpisu w Inteligo?

W takiej sytuacji należy przygotować (wypełnić danymi wypowiedzenie) i udać się z pismem do dowolnego oddziału PKO BP, tam pracownik banku po weryfikacji dowodu osobistego, może poświadczyć autentyczność podpisu.

Gotowe, podpisane wypowiedzenie wyślij na adres:

INTELIGO PKO BP SA
ul. Partyzantów 15
22-411 Zamość

Najlepiej listem poleconym z potwierdzeniem odbioru, aby wiedzieć, kiedy bank odebrał pismo.

To już wszytko odnośnie listownego rozwiązania umowy. Przejdźmy więc dalej.

Jak zamknąć konto w Inteligo mailowo?

Bank Inteligo co prawda dopuszcza możliwość wysłania wypowiedzenia drogą mialową, ale trzeba spełnić niespotykany w żadnym innym banku warunek.

Dyspozycję otrzymaną na adres poczty elektronicznej uwzględnimy pod warunkiem podpisania dokumentu bezpiecznym podpisem elektronicznym (cyfrowym).

Podpisu cyfrowego nie należy mylić z Profilem Zaufanym.

Czym więc jest podpis elektroniczny?

Jest to zestaw składający się z:

  • karty kryptograficznej zawierającej specjalny certyfikat potwierdzający tożsamość,
  • czytnika karty kryptograficznej,
  • specjalnego oprogramowania pozwalającego podpisać cyfrowym podpisem wszystkie wytworzone dokumenty (DOC, PDF, skan, zdjęcie, e-mail).

Cały taki zestaw kosztuje brutto 250 zł na początek i odnowienie co roku za ok. 150 zł.

Trochę za dużo kłopotu i za drogo.

Jeśli jednak posiadasz już podpis cyfrowy lub ze względu na wykonywaną pracę będzie Ci taki podpis potrzebny, to możesz skorzystać z tej formy wysłania wypowiedzenia.

Na stronie Inteligo znajdziesz więcej informacji o podpisie cyfrowym oraz dowiesz się, gdzie go kupić i do czego można go wykorzystać.

Jeśli oprócz RORu masz w Inteligo także niepotrzebny rachunek oszczędnościowy, to zobacz, jak możesz go zlikwidować.

Jak zamknąć konto oszczędnościowe w Inteligo?

Dla odmiany konto oszczędnościowe można zamknąć przez bankowość internetową. Wiem, że po wstępie, który przeczytałeś może Ci się to wydać niemożliwe. Ale jednak.

Przez pewien czas przycisk zamknij rachunek był widoczny też przy rachunku podstawowym.

Jak zamknąć konto w inteligo -zamknięcie rachunku

Po kliknięciu czekała jednak przykra niespodzianka…

Nie można zamknąć rachunku głównego w serwisie WWW

Błąd przy próbie zamknięcia konta Inteligo w systemie

Teraz ten przycisk jest dostępny tylko przy kontach dodatkowych. I dobrze, bo po co denerwować klientów niedziałającą funkcją?

To już wszystko jeśli chodzi o procedurę likwidacji rachunku. Poniżej jeszcze tylko kilka ważnych uwag.

Na co warto zwrócić uwagę likwidując rachunek w Inteligo?

Kiedy wypowiadamy umowę w banku, warto zwrócić uwagę na 3 tematy:

  • długość okresu wypowiedzenia
  • Okres wypowiedzenia to czas od odebrania przez bank pisma z wypowiedzeniem umowy, do dnia fizycznego zamknięcia konta. W Inteligo okres wypowiedzenia trwa miesiąc. W tym czasie możesz się logować na konto i używać karty płatniczej. Należy pamietać, że po jego zakończeniu konto przestanie działać z dnia na dzień. W szczególnych sytuacjach (np. gdy bank zmienia Taryfę Opłat lub Regulamin) konto można zlikwidować bez okresu wypowiedzenia, czyli w trybie natychmiastowym.

    Jeśli masz aktywną opcję wysyłania wyciągów na e-mail, to po zakończeniu okresu wypowiedzenia otrzymasz wyciąg oznaczony jako „wyciąg na żądanie”. Otrzymanie takiego wyciągu sygnalizuje, że umowa została rozwiązana.

  • ile pieniędzy zostawić na zamykanym rachunku?
  • Na początek ogólna zasada. Żaden bank nie zamknie zadłużonego konta, czyli takiego z debetem. Saldo likwidowanego rachunku musi być dodatnie lub zerowe. Ja z reguły radzę, aby zostawić na koncie kilka, kilkanaście złotych więcej niż suma wszystkich comiesięcznych opłat. Jeśli możesz być zwolniony z opłat, to warto spełnić warunki zwolnienia w miesiącu składania wypowiedzenia oraz na początku kolejnego miesiąca, w czasie okresu wypowiedzenia. Jeśli po obciążeniu konta pozostaną na nim jeszcze środki, to bank przeleje je na podany w wypowiedzeniu drugi numer konta. Koszt tego przelewu zależy od rodzaju rachunku.

  • drugi numer konta
  • Wypełniając wypowiedzenie należy wpisać numer rachunku do zwrotu nadwyżki środków. To właśnie na to konto trafią pozostawione pieniądze.

Nie masz drugiego rachunku?

Otwórz nowe konto dopasowane do Twoich potrzeb, zanim rozwiążesz umowę z Inteligo.

ranking darmowych kont osobistych
Darmowe konto bankowe – jakie wybrać? Mój ranking banków na kwiecień 2024

Jeśli chcesz zmienić bank i szukasz najlepszej opcji, zapraszam do mojego aktualizowanego TOP 10 rachunków bankowych. Prześwietlam ich wady i zalety.

Czytaj więcej →

Rozstanie z Inteligo

Podsumowując trzeba powiedzieć, że procedura likwidacji konta nie jest przyjazna klientom. Brakuje tu wyraźnie jakiejś zdalnej formy rozwiązania umowy. Mamy XXI wiek, a list już od dawna nie jest najbardziej powszechnym sposobem komunikacji.

W wielu bankach konto da się zamknąć przez bankowość internetową, albo nawet telefonicznie.

Jeśli szukasz dobrego, nowoczesnego rachunku, który możesz otworzyć z atrakcyjną premią na start, to polecam Ci przygotowany przeze mnie przegląd aktualnie najlepszych promocji. Dokładnie opisałem wszystkie warunki, jakie trzeba spełnić, aby nie płacić za konto i odebrać nagrodę. Przy każdym opisie znajdziesz też informację o tym, jak najłatwiej zamkniesz konto, gdyby przestało Ci odpowiadać.

Chcesz podzielić się artykułem? Użyj krótkiego linka: https://zamknijkonto.pl/inteligo

PS. Daj znać w komentarzu, jak poszło zamykanie konta w Inteligo.

(Oceń artykuł)
[Głosów: 106 Średnia: 4.7]

Co trzeba zrobić przed zamknięciem konta?

Pobierz mój poradnik i uniknij 7 najpoważniejszych grzechów związanych z zamykaniem konta w banku.

Dołącz do społeczności osób świadomych swoich praw w banku!

O Autorze: Tomasz (admin)

Nie lubię płacić bankom, a na podwyżki opłat mam reakcję alergiczną :). Na blogu przedstawiam jak tych opłat uniknąć lub zupełnie wypowiedzieć umowę rachunku.
Chcesz zamknąć konto lub kartę w innym banku zerknij na listę artykułów.
Szukasz bezpłatnej alternatywy? Zapoznaj się z 
rankingiem najlepszych darmowych kont
.

Powiadom o

124 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Jan
1 rok temu

Po kilkudniowej wymianie maili z Inteligo udało się zamknąć konto firmowe przez email! Żadnego listu poleconego, żadnej wizyty w oddziale, nic… tylko email. Oczywiście nie pomagały żadne zapewnienia, że ja to ja itp., ale po przestudiowaniu umowy okazało się, że nie ma w niej rygoru nieważności w przypadku wypowiedzenia w formie innej niż pisemnej, więc napisałem im email:

W związku z tym, że w umowie z Inteligo nie ma określonego szczególnego trybu wypowiedzenia, a tryb wypowiedzenia w niej umieszczony nie ma rygoru nieważności, informuję, że działam na podstawie art. 74 § 4 kodeksu cywilnego:
„Przepisów o skutkach niezachowania formy pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej przewidzianej dla celów dowodowych nie stosuje się do czynności prawnych w stosunkach między przedsiębiorcami.”. W związku z powyższym, zgodnie z ogólnymi warunkami prowadzenia rachunków i świadczenia usług przez PKO Bank Polski SA dla Posiadaczy Kont Inteligo, obowiązującego od 15 grudnia 2018 r. wypowiedziałem umowę dnia xxx gdy moje wypowiedzenie dotarło, na co mam potwierdzenie w postaci udzielonych mi odpowiedzi z konta [email protected]

Okazuje się, że wszystkie ich wcześniejsze odmowy były bezprawne i może to być podstawą do żądania zwrotu poniesionych kosztów, ale z tym lepiej iść do prawnika 🙂 Pozdro

Gosia
2 lat temu

Kochani, proszę o pomoc.
Widziałam w artykule, że można zamknąć konto w trybie natychmiastowym. Jak to zrobić? Konto w Inteligo, założone z 15 lat temu.

Malgorzata
2 lat temu

Chcialabym zamknac konto Inteligo wspólne z mama, która zmarla w 2020r.

Roman
2 lat temu
Odpowiedz  Malgorzata

Zapewne trzeba będzie do nich zadzwonić. Ale i tak będą chcieli zobaczyć akt zgonu, tak myślę

Andrzej
3 lat temu

Dla ludzi którzy posiadają nieużywane konto w Inteligo: właśnie dostałem list od banku, że wypowiadają mi umowę z przyczyny braku obrotów w ciągu 6 miesięcy. Okres wypowiedzenia to 2 miesiące tak jak w regulaminie. Widocznie po zaprzestaniu otwierania rachunków firmowych teraz czyszczą nieaktywne konta prywatne. Pewno ujednolicą wszystko w systemach pko bp, ale to tylko dywagacja.

Tofik
2 lat temu
Odpowiedz  Andrzej

* określają zaległą kwotę na dzień wystawienia powiadomienia a nie dnia zamknięcia, nie podają numeru rach do uiszczenia opłaty

Anrzej
2 lat temu
Odpowiedz  Andrzej

Wysłali list że zamkną mi konto po 2 miesiącach, a w systemie konto nadal wisi. Dobrzy są w tym PKO

Andrzej
2 lat temu
Odpowiedz  Andrzej

W tym momencie już nie moge się zalogować do systemu. Wypowiedzenie jednak jest prawdziwe. Pozdrawiam

Joanna
2 lat temu
Odpowiedz  Andrzej

Ja też otrzymałam rozwiązanie umowy z tego samego powodu, bo nie miałam długi czas możliwości zalogowania się na koncie, gdyż był problem z loginem lub hasłem, którego nie mogłam odzyskać, bo na maila nic nie przychodziło, a po zmianie nr telefonu nic nie mogłam zrobić…
Otrzymałam info, że umowa jest już rozwiązana, a na koncie zostały jeszcze finanse. Byłam dziś w banku z wnioskiem o rozwiązanie umowy, gdzie podałam nr rachunku do przelewu i jak w informacjach na infolinii i necie, pani w banku powinna potwierdzić zgodność mojego podpisu, ale niestety nie ma takich możliwości weryfikacji, więc jedynie podpisała, że potwierdza moją tożsamość.
Jeszcze poczta mnie czeka 🙁

Marta
3 lat temu

Bank otrzymał ode mnie wniosek pod koniec lutego. Jakiej informacji zwrotnej mogę się spodziewać? Jakieś listowne potwierdzenie? Telefon? Mail?

Ewa
2 lat temu
Odpowiedz  Marta

na jaki mail Pani wysłała

Zinio
3 lat temu

Zamknąć konto można też na leniucha, chociaż to trwa znacznie dłużej, a dokładnie:

1. Bank może wypowiedzieć umowę Konta Inteligo z ważnego powodu z zachowaniem 2-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Za ważny powód uznaje się:
[…]
3) brak jakichkolwiek obrotów na wszystkich rachunkach prowadzonych w ramach Konta Inteligo poza okresowym dopisywaniem odsetek lub potrącaniem prowizji i opłat, przez okres co najmniej 6 miesięcy,
[…]

Renata
9 miesięcy temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Potwierdzam 🙂 Moje konto Inteligo jedynie dopisuje odsetki od kilku lat i jakos nie widac z ich strony checi zamkniecia mojego rachunku, zatem „na leniucha” znaczy raczej „na swietego nigdy ” 😉
Czas wziac sprawy w swoje rece 😀

Kacper
3 lat temu

Jednorazowy podpis kwalifikowany na dokumencie kosztuje 15 zł netto (mSzafir), uwierzytelnienie odbywa się właśnie przez Inteligo. Poza tym w systemie ePUAP / gov.pl właśnie uruchomiono usługę podpisywania dokumentów PDF podpisem kwalifikowanym – za darmo!

Mmm
2 lat temu
Odpowiedz  Kacper

Inteligo odrzuca wnioski podpisane epuapem. Sprawdzone wczoraj niestety ;(

Aleksandra Pietrzak
3 lat temu

Od 04.12.2020 zmienił się adres korespondencyjny Inteligo, więc zapewne wniosek trzeba przesłać na ten nowy

Leszek
3 lat temu

Aktualnie jest dostępny „tryb natychmiastowy”, zmiana regulaminu 07.12.2020 r.

Wiktor
3 lat temu

Można skorzystać jakoś z konta ePUAP lub Profilu Zaufanego?

Łukasz
3 lat temu
Odpowiedz  Wiktor

Chyba tak, właśnie w to zrobiłem.
I wysyłam na maila. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Łukasz
3 lat temu
Odpowiedz  Łukasz

Up.
Niestety nie uznali tego rodzaju podpisu.
Co za „bank”.

Kacper
3 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

ePUAP właśnie wprowadził podpis kwalifikowany (!) – a właściwie pieczęć elektroniczną – oraz format PADES. Obecnie plik PDF podpisany przez ePUAP jest równoważny z podpisem odręcznym.

Mmm
2 lat temu
Odpowiedz  Kacper

Najwidoczniej nie w inteligo. Wniosek odrzucony.

Andrzej
3 lat temu

Witam.
Ponieważ mieszkam już na stałe za granicą zdecydowałem się zamknąć konto PKO BP. Chcę wysłać wypowiedzenie pocztą. Posiadam także to konto w Inteligo (ten sam numer konta!). Dzwoniłem do Oddziału banku w którym zakładałem konto (jakieś 30 lat temu) i rozmówczyni powiedziała mi, że muszę osobno wypowiedzieć umowę o rozwiązanie umowy z Inteligo. Na obydwu formularzach wypowiedzeń ( konto główne i Inteligo) są opcje przelania dodatniego salda na inne konto. Dla mnie to masło maślane. Przecież konto główne i Inteligo to to samo! Czy muszę też dodatkowo wysłać pisma o unieważnienie kart PKO i Inteligo? Proszę mi wyjaśnić w jaki sposób mogę pisemnie zamknąć oba konta (PKO i Inteligo) bez konieczności osobistego stawienia się.
Pozdrawiam

Klient
3 lat temu

Dziwny ten bank. Kilkanaście zł debetu i już wysyłają maila strasząc windykacją bezpośrednią.Chyba ten bank nie zna zasady KLIENT NASZ PAN.

Janusz
3 lat temu

Niech mi ktoś wyjaśni dlaczego Inteligo pobiera opłatę za pakiet SMS skoro powiadomienia SMS mam wyłączone ? Kolejny złodziejski bank w Polsce żerujący na naiwnych ?

graz
3 lat temu

Niestety formularz wrocil jako adresat nieznany, choc adres jest na formularzu…ciekawe dlaczego. Po polaczeniu sie z inteligo niestety innej opcji nie ma jak tylko papierowy formularz, tylko gdzie go w koncu wyslac?

marek
4 lat temu

Podpis kwalifikowany mSzafir do końca kwietnia za darmo w Inteligo. To powinno załatwić sprawę z tym „nowoczesnym” bankiem internetowym.

Zinio
3 lat temu
Odpowiedz  marek

ajaj przespałem o 3 miesiące :/

Piotr
4 lat temu

Hej,
15.11.2019 złożyłem wniosek o zamknięcie rachunków dodatkowych. Okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni jednak konta nadal są aktywne. Kiedy mogę się spodziewać ich zamknięcia??

Mateusz
4 lat temu

Czyli jakie mam opcje?

1.Płatny podpis elektroniczny? Ok, ma to sens przy używaniu tylko maila.
2.Stara metoda listowna? Aha, tu już nie trzeba specjalnej autoryzacji?

A czy no nie wiem, np. logując się na konto i dajmy na to dodatkowo potwierdzając smsem(tak dla podwójnej autoryzacji) nie będzie lepiej?
Widać, że bank specjalnie robi ludziom pod górkę.

Aneta
5 lat temu

Beznadziejny produkt, infolinia do zamknięcia, pracownicy do przeszkolenia
W PKO BO niczego się nie załatwi, dokumenty giną, infolinia Inteligo kontaktuje się kiedy chce, pracownik w trakcie rozmowy nie ma dostępu do przesłanych dokumentów, więc rozmowa jest o niczym.
Od kilku miesięcy bezskutecznie próbuję zamknąć konto firmowe zmarłego męża.
Ciągle dowiaduję się, że czegoś brakuje, a prawnicy banku nie potrafią czytać aktów notarialnych.
Niekompetencja na najwyższym poziomie. Odradzę każdemu, sama nie mam już niczego w tym banku.

Anna
5 lat temu

Z roznych wzgledow musialam otworzyc konto w PKO, konto w inteligo mam chyba z 15 lat, a od roku w ogole go nie uzywam (wiec pozamykalam karty itd obecnie zero oplat)…teraz powstal maly „problem” gdyz nie mozna uzywac jednoczesnie aplikacji IKO do konta w PKO i Inteligo (mimo ze sa dwie zakladki) jest to dla mnie bardzo dziwne, ale poinformowano mnie ze jesli chce uzywac iko do konta PKO to musze zrezygnowac z tej opcji w Inteligo (lub kupic drugi tel z innym nr telefonu he he he). No wiec w sumie pomyslalam zeby zamknac konto w Inteligo … z czytanych komentarzy i wiadomosci wynika ze najlatwiej bedzie poczekac do zmian warunkow w regulaminie (?)
I wlasnie doslam mail:
Dzień dobry,
15 grudnia 2018 roku zmieniają się regulaminy produktów bankowych Inteligo w PKO Banku Polskim. Szczegóły dostępne są w serwisie bankowości internetowej Inteligo w zakładce „Wiadomości”.

Ale nigdzie nie widze wzmianki o mozliwosci nie zaakceptownia zmian i zamkniecia konta.

Na maila nie dostalam tez informacji o zmianach wprowadzonych w sierpniu (mam to tylko w poczcie po zalogowaniu sie na konto) a poniewaz nie mam teraz potrzeby by sie na nie co miesiac logowac co mam zrobic by nie przeoczyc kolejnych zmian i okazji do natychmiastowego zamkniecia konta?

Marek
5 lat temu
Odpowiedz  Anna

Przygotuj się również na to, że Inteligo lubi się bawić w zabawę „podpis na wypowiedzeniu umowy jest niezgodny z wzorem podpisu posiadanym przez bank” więc być może przed wypowiedzeniem umowy trzeba będzie najpierw zmienić wzór podpisu, potwierdzając przy tym swoje dane osobowe w którymś z oddziałów PKO BP.

Piotr
5 lat temu
Odpowiedz  Marek

U mnie właśnie się inteligo w to bawi, że podpis jest niezgodny.

Artur
5 lat temu

Postanowiłem zamknąć konto w banku internetowym przez internet. Na infolinii Pani była nieco zaskoczona tym, że posiadam kwalifikowany podpis elektroniczny i konieczność jego użycia mnie nie przeraża. Za to moje pytanie w jakim standardzie bank życzy sobie otrzymać podpisane pismo spowodowało, że Pani musiała skonsultować się z odpowiednim działem a mnie uraczyć paroma minutami uspakajającej muzyczki. Bank nie ma żadnych szczególnych wymagań odnośnie formatu podpisu. Cyt. „jeśli będzie podpisany podpisem kwalifikowanym to będzie OK”. Zatem podpisałem PDF w standardzie PAdES (sygnatura wbudowana w plik PDF) i wysłałem na adres wskazany w artykule powyżej. Następnego dnia, sympatyczna Pani na infolinii uspokoiła mnie, że dokument jeszcze penie nie jest wprowadzony i żebym zadzwonił jutro. Postanowiłem dać Inteligo trochę czasu i kolejny telefon wykonałem po tygodniu. Ku mojemu zaskoczeniu (aczkolwiek niewielkiemu bo nie spodziewałem się cudów) okazało się, że nadal wypowiedzenie umowy nie jest wprowadzone. Poprosiłem Panią o sprawdzenie podając rownocześnie datę i godzinę wysłania korespondencji. Tym razem przerywnik muzyczny był nieco dłuższy niż poprzednio a następnie uzyskałem informacje, że mail się jednak odnalazł i został przekazany do działu zajmującego się jego weryfikacją. Na moją uwagę, że weryfikują podpis elektroniczny juz tydzień podczas gdy czynność ta trwa pare sekund Pani nie za bardzo mogła znaleźć wytłumaczenie. Zaproponowała otwarcie zgłoszenia w systemie, na co przystałem. Na moje oko, to procedura jest na tyle mało stosowana, że każdorazowo jest procesowana ręcznie a osoby obsługujące skrzynkę pocztową nie za bardzo wiedzą jak sobie radzić w takiej sytuacji. Wskazuje na to brak informacji dla klienta w jaki sposób przesłać sygnaturę podpisu – wbudowaną, czy jako oddzielny plik –… Czytaj więcej »

Agnieszka
5 lat temu

W styczniu wysłałam prośbę o zamknięcie konta, w lutym dostałam odpowiedź zwrotną, że konto nie może zostać zamknięte ze względu na obciążenie windykacyjne. Owszem, „wisiała” im pewna zamierzchła i uregulowana już sprawa. Wczoraj usiadłam do sprawy ponownie, żeby dowiedzieć się jak to wyjaśnić. Okazało się, że konto jednak mam zamknięte, a nadwyżka środków magicznie w idealnej kwocie posłużyła do uregulowania zaległości na koncie (38 zł) chociaż należności były już uregulowane w styczniu. Właśnie piszę podanie o zaświadczenie zamknięcia konta: wysyła się pismo za potwierdzeniem odbioru. W momencie otrzymania potwierdzenia, że pismo dotarło należy zrobić przelew na 15 zł (konto firmowe). Ot, taka ciekawostka dla reszty jak to „sprawnie” zamykają konta :).

Marcin
5 lat temu

A ja tak z innej beczki: jeśli mama ma stare konto wspólne ze zmarłym tatą oraz obecnie swoje dwa nowe indywidualne (ROR + oszczędnościowe), to czy można wypowiedzieć umowę tylko na to wspólne (skutek natychmiastowy) ze względu na zmiany w opłatach a pozostałe dwa indywidualne zostawić?

Kacper
5 lat temu

Nastąpiły zmiany w regulaminie i można aktualnie konto zamknąć „od ręki”. Pozdrawiam 🙂

Mateusz
4 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

„Od ręki” Czyli nadal pofatygować się na pocztę i wysłać list. Żyjemy w czasach elektronicznych 🙂 „Od ręki” też powinno być elektronicznie 🙂

Sebastian
5 lat temu

Cześć jestem w trakcie zamykania konta do Inteligo wypełniłem wniosek,ale zaniepokoiła mnie pewna parafka a mianowicie ” Podpis posiadacza Konta/przedstawiciela ustawowego zgodny ze złożonym wzorem podpisu w Banku”.
A co jeśli zakładałem konto przez neta i nie składałem żadnego podpisu ? będą robili jakieś problemy?
Pozdrawiam

Beata
6 lat temu

Witam,
Jestem w trakcie zamykania konta osobistego. Dnia 9.02.2018 wysłałam odpowiedni formularz na wskazany adres. W odpowiedzi otrzymałam niezrozumiały dla mnie list:
„Centrum Restrukturyzacji i Windykacji PKO BP S.A., w odpowiedzi na pismo uprzejmie informuje, iż w odniesieniu do Pani/Pana zobowiązania/zobowiązań nie jest oznaczona zgoda na przetwarzanie danych osobowych po wygaśnięciu zobowiązania.
Wyjaśniam, iż zobowiązanie jest czynne. Każde czynne, niespłacone zobowiązanie jest prezentowane na raportach kredytowych na potrzeby analizy zdolności kredytowej”.
Nie mam żadnego zaciągniętego kredytu, również saldo na koncie jest dodatnie, więc nie ma mowy o jakimś zadłużeniu. Wysłałam maila przez jeszcze aktywne konto z zapytaniem.
Czy ktoś na forum miał podobny problem?

Agnieszka
5 lat temu
Odpowiedz  Beata

Ja miałam podobny tekst, po kilku miesiącach okazało się, że nie mogę zalogować się na konto. Na infolinii powiadomiono mnie, że konto zostało jednak zamknięte, a nadwyżka środków posłużyła do uregulowania „zaległości” w płatnościach. Więcej szczegółów jest w moim komentarzu.

Cezary
6 lat temu

Dziś zanim trafiłem na Pana stronę dzwoniłem do infolinii w sprawie wypowiedzenia karty debetowej. Uzyskałem informację, że zastrzeżenie karty nie wystarczy, aby Inteligo zaniechało wznowienia karty po upływie terminu ważności i że powinienem wysłać pismo żeby uniknąć opłat za kartę – korzystam jeszcze ze starego regulaminu, gdzie obowiązuje 99 gr za miesiąc. Na Pana stronie jest napisane ze karta nie zostanie wznowiona bez wniosku klienta.

Cezary
6 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Witam
Przez kilka tygodni w zakładce Karty widziałem moją kartę ze statusem zastrzeżona i datą ważności 28.02.2018 oraz pomarańczowy przycisk zamów kartę, a teraz rzeczywiście okienko z komunikatem Nie posiadasz jeszcze karty debetowej Inteligo. Bank przestał pobierać comiesięczną opłatę w wysokości 99 gr. Prawdopodobnie Bank nie przyśle nowej kartę bez zamówienia, jak mówiła konsultantka w rozmowie telefonicznej. Gdyby było inaczej – napiszę.
Pozdrawiam

Mat
6 lat temu

Witam

czy taki komunikat po 30 dniach oznacza koniec historii z Inteligo :

Brak dostępu do rachunku Dostęp do rachunku został zablokowany. Nie ma możliwości korzystania z rachunku. Skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 121 121 lub (81) 535 67 89 w celu aktywowania dostępu.
————————————————————————————————————————-

pozdrawiam

6 lat temu
Odpowiedz  Mat

Podbijam pytanie 🙂

Piotr
6 lat temu

Czy do przelewu pozostałych w likwidowanym koncie środków,mogę podać inne konto niż swoje?Jestem emerytem,pieniądze przynosi mi listonosz i nie chcę już mieć żadnego konta.

Robert
6 lat temu

Super, dzięki za podpowiedź. Na podpowiedź telefoniczną z inteligo się nie doczekałem.

Mat
6 lat temu

Witam
czy na każdej stronie wypowiedzenia umowy dać parafkę (podpis)?
pozdrawiam

Grzegorz
6 lat temu

witam. czy moge w jednym liscie poleconym wyslac wypowiedzenie moje i żony? a np. kolegi też? czy każdy musi osobno?

Krzysztof
7 lat temu

moja żona ma ten sam problem
„niech nas Bóg broni przed Inteligo”

7 lat temu

Cześć,
Również zmagam się z zamknięciem konta w Inteligo, pozostawiłem saldo dodatnie równe 5 zł, wysłałem listownie prośbę o zamknięcie konta. Została dostarczona 15 Lutego, moje pytanie czy to normalne, że jeszcze za Marzec otrzymałem typowy wyciąg poprzez e-mail o okresowym rozliczeniu, czy raczej już powinienem otrzymać tak jak to określiłeś powyżej „wyciąg na żądanie” ?

Z góry dziękuje za odpowiedź,

Adam G.

6 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Cześć Tomek, po prawie 6 msc wracam do pytania, gdyż mam pewne wątpliwości.
Otóż w Marcu dostałem ostatni wyciąg okresowy później juz go nigdy nie otrzymałem ( listowne zamknięcie konta wysłałem w Lutym). Można potraktować brak otrzymywania w/w wyciągów jako dowód na sukcesywne zamknięcie konta ?

Bardzo dziękuję za odpowiedź,

Adam G.

Anna
7 lat temu

Witam
Mam problem.
Parę lat temu mąż załóżył konto wspólne Inteligo. W tej chwili jesteśmy po rozwodzie. Na koncie widnieje zadłużenie. Chciałbym spłacić to zadłużenie ale żeby on nie mógł tych pieniędzy wypłacić. I chciałbym w trybie natychmiastowym zamknąć konto.
Jak mam to zrobić?
Dodam, że jakiś czas temu splacilam zadłużenie ale mąż wypłacił te pieniądze. Nie chciałabym żeby sytuacja się powtórzyła. Bardzo proszę o pomoc 💁

Andrzej
7 lat temu

Witam
Ponad 10 lat temu założyłem konto w/w banku , konto nie zostało użyta a karta aktywowana , po czym wyjazd za granice itp. po niedawnym powrocie w domu czekała na mnie informacja od inteligo o terminie rozwiązaniu umowy . oraz powołują się na art. 111c że gminie prześlą informacje i saldzie konta (a ochrona danych osobowych )? ,Co jest grane ? nie powinni po 3-6 miesięcy zamknąć automatycznie konta ?
Po odzyskaniu hasła do poczty widziałem ostatni wyciąg z grudnia 2016r na kwotę 0 zł żadnych obciążeń czy obrotów na kącie
Co teraz zrobić ?
Czy grożą mi jakieś konsekwencje ?

Aleksandra
7 lat temu

Witam
mam pytanie otwierajac rachunek w inteligo posiadalam stary dowod osobisty po WYMIANIE nie uzupelnilam tych informacji …teraz chcialabym zamknac rachunek ale pojawil sie problem z D.O. co w takiej sytuacji ? pozdr

Marian
7 lat temu

Panie Tomaszu, czy w celu zamknięcia Inteligo trzeba uprzednio oddać kartę debetową? W opcji „zastrzeż” trzeba podać powód (zagubiona/skradziona/zniszczona), z których żaden nie przystaje do realnej sytuacji. Dziękuję za cierpliwość.

Marian
7 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Bardzo dziękuję, i pozdrawiam noworocznie!

Mateusz
7 lat temu

Hej, a czy moge wyslac dwa wnioski na dwie rozne osoby w jednym liscie?

Mateusz
7 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Dzięki za szybką odpowiedź 😉

Bożena
7 lat temu

Bardzo dziękuję za cenne rady, sporo z nich skorzystałam. Również podejmuję próbę rozwiązania umowy z Inteligo, zobaczymy jak pójdzie. Wypowiedzenie umowy już wypełnione, z dopiskiem formułki ” Na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych…” oraz informacją że decyzja jest przemyślana i ostateczna i proszę o brak kontaktu w tej sprawie. Wysyłam także formularz o zmianie danych osobowych ( dot. dowód osobisty, adres i podpis). Tu jeszcze 2 pytania. Czy warto na tym formularzu także dopisać wspomnianą wyżej formułkę? Zgodnie z instrukcją załączam kserokopię DO. Proszą w takim wypadku o usunięcie wizerunku z kopii DO – Czy wystarczy zamalować, zamazać zdjęcie?

Bożena
7 lat temu
Odpowiedz  Tomasz (admin)

Dzięki! Dokładnie to chodziło mi czy jest sens dopisywać formułkę również na formularzu o zmianie danych osobowych, ale chyba nie ma takiej potrzeby. (na wniosku oczywiście już jest! 😉 )

Karolina
7 lat temu

Witam moje pytanie brzmi,czy jezeli zmienialam niedawno nazwisko po slubie(oczywiscie zmiany zostaly juz wprowadzone przez inteligo)jaki ma byc podpis na rezygnacji z konta.Niby powinien byc taki jak na pierwszej umowie czyli ze starym nazwiskiem i nad tym sie wlasnie zastanawiam.Drugie pytanie czy jezeli juz zamkne kotno czy wszystkie karty automatycznie zostana zablokowane czy tez dodtakowo musze je blokowac..Czekam na odp i z gory dziekuje.